Hvordan er tilgjengeligheten til de sosiale tjenestene i NAV-kontorene?

Oppsummeringen av den landsomfattende undersøkelsen av tilgjengelighet til sosiale tjenester i NAV 2020-2021 er nå publisert

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 25.10.2022

Økt digitalisering i samfunnet har ført til bedre tilgjengelighet til offentlige tjenester for de fleste.

Samtidig er det grupper i befolkningen som av ulike grunner ikke har mulighet til å bruke digitale løsninger. Statsforvalterne undersøkte i 2020 og 2021 tilgjengelighet til sosiale tjenester i NAV ved oppmøte, på telefon og digitalt i 70 kommuner. Undersøkelsen viser at det fortsatt er utfordringer knyttet til tilgjengelighet til disse tjenestene.

For å lese hele rapporten fra Helsetilsynet se i vedlagt lenke. 

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.