Lunsjmøte - boligsosial lov

Dato:
24. mai 2024 12.00 - 13.00
Sted:
Teams
Arrangør:
Statsforvalteren i Innlandet, enhet sosial
Målgruppe:
• ansatte i kommunen og Nav-kontoret som skal jobbe med boligsosial lov • andre som er interessert i loven eller skal være i stand til å identifisere behov etter loven • ansatte som skal bistå innbyggere med å søke om bistand etter boligsosial lov

Statsforvalteren i Innlandet ved enhet sosial inviterer til digitalt lunsjmøte fredag 24. mai kl. 1200-1300 knyttet til boligsosiallov.

Publisert 15.04.2024

NB! Lenken til møtet blir lagt ut på denne siden, samme dag som møtet er.

Konseptet bygger på spørsmål vi mottar fra kommunene om boligsosial lov, og i lunsjmøtet forsøker vi etter beste evne å svare på disse spørsmålene, samt trekke opp relevante diskusjoner.

Frist for å sende inn spørsmål, er utvidet til 21.05.24 klokka 12:00. Spørsmål sendes på følgende e-post: bente.nygaard.lindstad@statsforvalteren.no

Agenda:

Ut fra tilbakemeldinger vi har fått fra kommunene, vil lunsjmøtet den 24.05.24 ha følgende agenda:

  • Hva sier kommunene om hvor de har plassert ansvaret for den boligsosiale loven? Tilbakemelding etter spørreundersøkelse i kommunene i Innlandet.
  • Saksbehandlingsregler for den individuelle retten i boligsosial lov (rett til bistand for å skaffe og beholde bolig).
  • Hva er en vanskeligstilt på boligmarkedet?
  • Hva er en egnet bolig?
  • Hvordan ivareta barna?
  • Eventuelt andre problemstillinger dere bringer inn

Dere vil møte Anne-Beathe Horten, Randi-Irene Midthaugen og Bente Nygaard Lindstad hos Statsforvalteren i det digitale lunsjmøtet.

Velkommen!

Dato:
24. mai 2024 12.00 - 13.00
Sted:
Teams
Arrangør:
Statsforvalteren i Innlandet, enhet sosial
Målgruppe:
• ansatte i kommunen og Nav-kontoret som skal jobbe med boligsosial lov • andre som er interessert i loven eller skal være i stand til å identifisere behov etter loven • ansatte som skal bistå innbyggere med å søke om bistand etter boligsosial lov

Kontaktpersoner