Verjemål

Oppdatert 11.01.2024

Ei verje sikrar interessene til ein person som anten er mindreårig, eller som har fått oppnemnt verje. Ein person som treng hjelp til å sikre sine eigne interesser, kan få verje både på det økonomiske og det personlege området.

Det å få verje vil seie at du får hjelp til gjeremål du ikkje greier sjølv, slik at du kan fungere på lik linje med andre i samfunnet. Eit verjemål skal vere tilpassa behova du har, og det skal ikkje vere meir omfattande enn det som er nødvendig. Vanleg verjemål er frivillig, og du bestemmer sjølv om du vil ha verje eller ikkje. 

Statsforvaltaren er førsteinstans på verjemålsområdet. Det vil seie at det er Statsforvaltaren du skal kontakte om du, eller nokon som står deg nær, treng verje. 

Klagerett

Du kan klage på eit vedtak om oppretting av verjemål. Dei som har rett til å klage er vedkommande som er sett under verjemål, verja, den som har sett fram kravet om verjemål eller personens ektefelle/sambuar, næraste livsarving og søsken. For andre vedtak enn oppretting av verjemål er det vanlig klagerett etter reglane i forvaltningslova. Klagefristen er tre veker frå du mottok vedtaket. Du skal sende klagen til Statsforvaltaren. Statsforvaltaren kan omgjere vedtaket, eller sende klagen vidare til Sivilrettsforvaltninga, som er tilsynsmynde og klageinstans for vedtak gjort av Statsforvaltaren.

Vil du bli verje?

Det er ulike typar verjer:

  • Du kan bli oppnemnt som verje til barn utan foreldre, eller dersom foreldra av ulike grunnar ikkje kan ha heile eller delar av verjeansvaret
  • Du kan bli oppnemnt som verje for vaksne
    • viss du er forelder til vaksne barn
    • viss du er søsken, besteforelder, onkel, tante eller ein annan person i storfamilien eller i omgangskrinsen. I tillegg kan du også vere verje som nabo, ven eller viss du berre har eit ønske om å bidra ved å stille opp frivillig
    • viss du vel å stille opp som verje som ein del av arbeidet ditt, eller berre fordi du har eit ønske om å vere til nytte (fast verje/profesjonell)
  • Du er verje som forelder til egne barn under 18 år. Verje er den eller dei som har foreldreansvaret.

Kva som må til av kvalifikasjonar og eigenskapar for at du skal kunne bli verje, er avhengig av oppdraget. Statsforvaltaren avgjer kven som skal vere verje, og hovudregelen er at valet vert teke i samråd med personen som skal ha verje. Som regel legg vi vekt på at du handterer utfordringar, har kjennskap til regelverket og offentlege instansar, at du er flink til å formulere deg, har orden i eigen økonomi og likar å gjere noko for andre. Du må også ha god vandel, og verjer må leggje fram politiattest. Statsforvaltaren tilbyr nødvendig opplæring og ser til at du utfører vervet på forsvarleg vis.

Du kan søkje om å bli verje eller representant for einsleg mindreårig asylsøkjar ved å fylle ut og sende inn dette skjemaet. Søknaden blir behandla hos Statsforvalteren der du søkjer oppdrag. 

 

Vis meir

Telefonvakt vergemål

Telefon: 37 01 78 99

Telefontid:  Mandag, tirsdag og torsdag kl. 09:00-11:00 og 12:00-14:00. Onsdag og fredag er telefonen stengt.

E-post: sfagpost@statsforvalteren.no (ikke send sensitiv informasjon på e-post)

Du kan sende sikker melding til Statsforvalteren her (krever innlogging med BankID eller lignende).

Øvrige skjema i vergemålssaker, finner du her.

 


Telefonvakten for vergemålssaker er stengt julen 2023

Vergemålsenheten har redusert tilgjengelighet og bemanning julen 2023. Telefonvakten vil være stengt i romjulen, med torsdag 21.12.23 som siste åpningsdag i 2023.


Publisert 21.06.2023

Vergemålstelefonen har redusert åpningstid i uke 29 og 30

På grunn av ferieavvikling er vergemålstelefonen kun åpen fra 12-14 i uke 29 og 30. Det er perioden 17.07. - 28.07.23 Onsdager og fredager er telefonen stengt som vanlig. 


Publisert 09.03.2023

Presentasjoner fra webinar for verger i Agder 08.03.2023

Statsforvalteren i Agder gjennomførte webinar for verger i Agder den 08.03.2023. Vi beklager de tekniske problemene. 


Publisert 30.09.2022

Endret åpningstid for vergemålstelefonen

Fra og med mandag 03.10.2022 har vergemålstelefonen nye åpningstider.


Publisert 30.06.2022

Vergemålstelefonen har redusert åpningstid i sommerferien

I perioden fra mandag 11. juli til og med torsdag 4. august har vergemålstelefonen kun åpent kl. 12-14. Fredager er telefonen stengt som vanlig. 


Telefonvakten for vergemålssaker er stengt julen 2021

Vergemålsenheten har redusert tilgjengelighet og bemanning julen 2021.


Publisert 23.12.2020

Vergemålsenheten har redusert tilgjengelighet i desember 2020

På grunn av flytting til nye kontorlokaler i Arendal, vil det i store deler av desember 2020 ikke være mulighet for uanmeldt oppmøte på Fylkesmannens kontorer verken i Kristiansand eller Arendal. 


Publisert 25.11.2020

Vergemålssaker i november og desember 2020

For søknader og henvendelser til vergemålsenheten hos Fylkesmannen i Agder, må det i november og desember 2020 påregnes noe ekstra saksbehandlingstid. 


Publisert 30.09.2020

Verktøy for verger

Fylkesmannens vergemålsenhet har samlet lenker til praktisk informasjon og opplæringer for verger. Vi anbefaler deg som verge å se nærmere på disse nettstedene.


Publisert 21.04.2020

Ny praksis vedrørende godtgjøring og utgiftsdekning

I henhold til gjeldende vergemålsforskrift § 16 og i tråd med klare føringer fra Statens sivilrettsforvaltning (SRF) er det nødvendig å innskjerpe Fylkesmannens praksis med hensyn til godtgjøring og utgiftsdekning. Den nye praksisen gjelder fra 01.05.2020.