Vel gjennomført og overstått Grüne Woche for Viken-utstillerne

Fjell Norge bød på eksklusive smaksprøver av lokalprodusert mat og drikke fra norske fjell. Foto: Fylkesmannen i Oslo og Viken
Fjell Norge bød på eksklusive smaksprøver av lokalprodusert mat og drikke fra norske fjell. Foto: Fylkesmannen i Oslo og Viken

Så var inspirerende og hektiske dager over for våre flotte utstillere som var vertskap på Norge sin stand på verdens største mat- og landbruksmesse i Berlin. 

Som alltid kunne årets messe by på yrende liv og leven med besøk fra mer enn 400 000 mennesker i løpet av ti dager. På den norske standen deltok Garden Oppheim, Hallingdal Lokalmatsenter, Ostebygda, Bergsjøstølen fjellstue, og to kokkelærlinger fra Harahorn hotell. De representerte Fjell Norge og kunne by besøkende på eksklusive smaksprøver av lokalmat og -drikke fra norske fjell.

Inspirasjon til nye produkter

Landbruksdirektør i Oslo og Viken, Nina Glomsrud Saxrud besøkte den norske standen og lot seg imponere.

- Produsentene gjør en flott jobb i å markedsføre norsk mat og reiseliv. I tillegg er det flott å se at lokale produsenter finner hverandre, knytter kontakter og utveksler erfaringer. Det kan bli både nye retter og nye reiselivsprodukter etter å ha jobbet sammen på stand i Berlin, sier hun.

Renate Søndrål fra Garden Oppheim er fornøyd med deltakelsen og oppsummerer -Det var en kjempeerfaring som vi fikk mye ut av. Det er imponerende å se hvor proffe Norge er, og ikke minst bredden og kvaliteten på norsk lokalmat. Vi er nå i gang med utvikling av nye produkter, og til disse hentet vi mye inspirasjon i Berlin.

 

Et yrende liv på den norske standen på Grüne Woche. Foto: Fylkesmannen i Oslo og Viken

Et yrende liv på den norske standen på Grüne Woche. Foto: Fylkesmannen i Oslo og Viken

Fjell Norge deltok for tredje år på rad

Fjell Norge som region deltok i år for tredje gang på rad. Fjellregionen strekker seg over fem fylker fra Agder i sør til Trøndelag i nord, og hvert fylke stilte med seks utstillere. Deltakelsen på Grüne Woche er et ledd i å bygge fjellområdenes omdømme innen mat og reiseliv, og bidrar til nettverksbygging, innovasjon og produktutvikling. 

Fjellnettverkets facebook-side kan du se mer fra Fjell Norges stand på årets Grüne Woche.