Barnehage og opplæring

Barn og unge har rett til et godt utviklings- og opplæringsløp fra barnehagealder til fullført videregående opplæring.

  • Kommunene har plikt til å tilby plass i barnehage til barn som fyller ett år før 1. desember det året foreldrene søker, så fremt barnet er bosatt i kommunen. Barnet kan få plass i kommunal eller ikke-kommunal barnehage.
  • Barn og unge har plikt og rett til en tiårig grunnskoleopplæring fra de fyller seks år, og rett til å få denne finansiert av det offentlige. Det er kommunene som har ansvaret for grunnskoleopplæringen.
  • Ungdom mellom 16 og 19 år har rett til offentlig finansiert videregående opplæring. Det er fylkeskommunene som har ansvaret for opplæring på videregående skole 

Fylkesmannen gjennomfører tilsyn og behandler klager

Fylkesmannen informerer og veileder innbyggere og eiere av barnehager og skoler etter opplæringsloven, privatskoleloven og barnehageloven med tilhørende forskrifter. Fylkesmannen er også klageinstans for enkeltvedtak på dette området og fører tilsyn etter opplæringsloven og barnehageloven.

Tilskudd til skoler og barnehager

Det er i hovedsak skole- eller barnehageeieren og kommunene som har rett til offentlige tilskudd. Fylkesmannen har oppgaver knyttet til kontroll, klage og oppfølging av slike tilskudd.

Vis mer


04.12.2018

Teieplikt med vit

– Teieplikt skal ikkje vera eit hinder for at born og andre får gode tenester, skriv fungerande fylkesmann Gunnar O. Hæreid på Fylkesmannsbloggen. Her kan du lese heile innlegget hans om kor viktig det er at teieplikta vert nytta rett og med vit.


03.12.2018

Øving gjer meistar

Det er behov for kompetanseheving når det gjeld vurderingspraksis og fastsetjing av standpunktkarakterar i grunnskulen. Lærarar frå fylket nytta ein heil dag i fellesskap for å trene på læreplanforståing og regelverk.


30.11.2018

Tilskot til å rydde opp i marin forsøpling

Miljødirektoratet og Handelens miljøfond skal dele ut pengar til lag, organisasjonar, bedrifter og andre som vil rydde opp i marin forsøpling. 


29.11.2018

Oppfølging av barn i fosterheim og fosterheimen

Når eit barn flyttar i fosterheim har kommunen plikt til å følgje opp og føre kontroll med barnets situasjon i fosterheimen. Kommunen skal sikre barnet medverknad og at fosterforeldra får nødvendig råd, rettleiing og oppfølging. Dette gjeld både ved frivillige plasseringar og plasseringar bestemt av fylkesnemnda.


16.11.2018

Rapportering på tilskot for symjeopplæring i barnehagar

Kommunar og barnehagar som har fått tilskot til symjeopplæring for barnehagebarn skal innan 15. desember rapportere på eige elektronisk skjema.


11.10.2018

Sjumilssteget har fått ny nettside

Sjumilssteget nasjonalt har ny nettside med nyttige lenker, materiale og nett-TV. Sida skal vere eit verktøy for alle som jobbar for og med barn sine rettar.


18.09.2018

Korleis støtte opp om utvikling og læring?

– Eit godt samarbeid mellom heim og skule er ein grunnleggjande føresetnad for at våre barn skal lukkast, skriv utdanningsdirektør John Ole Vange og seniorrådgjevar Lill Mona Solberg. Les heile innlegget deira på Fylkesmannsbloggen.


23.08.2018

Karakterstatistikk for grunnskulen 2018

Resultata for elevane som gjekk ut av 10. trinn våren 2018, er offentleggjorde. Avgangselevane i år fekk betre karakterar enn dei som gjekk ut i fjor.


21.08.2018

Erfaringar frå eksamen i grunskulen 2018

Oppmannsrapportane i faga engelsk, matematikk og norsk etter gjennomføringa av skriftleg eksamen i grunnskulen våren 2018 er no publiserte. Rapportane gjeld for eksamensregion Sogn og Fjordane/Møre og Romsdal.


21.08.2018

Stor interesse for eit inkluderande barnehage- og skulemiljø

Mange kommunar i fylket er med i Utdanningsdirektoratets prosjekt «Inkluderande barnehage- og skulemiljø». I Førde og Sogndal var 1400 barnehage- og skuletilsette samla til kompetanseheving innanfor temaet ved oppstart av nytt skuleår. Tove Flack frå Nasjonalt senter for Læringsmiljø og  Atferdsforskning (UiS) hadde det faglege ansvaret begge stader.


Flere nyheter Få nyhetsvarsel