Kommunalrett

Kommuneloven gir kommuner og fylkeskommuner stor frihet til å organisere sin virksomhet, bare de holder seg til reglene i forvaltningsloven, offentlighetsloven og de enkelte særlovene.

Det er viktig at kommunalt selvstyre og lokaldemokrati balanseres mot nasjonale likhetsprinsipper og rettsikkerhet, som skal gjelde for alle landets innbyggere.

Fylkesmannen har myndighet til å kontrollere kommunenes virksomhet. Tre eller flere medlemmer av et kommunestyre kan sammen sende en avgjørelse til Fylkesmannen for å få kontrollert at den er lovlig. Fylkesmannen kan også på eget initiativ ta opp saker til lovlighets­kontroll. Fylkesmannen kontrollerer at vedtaket har blitt til på lovlig vis, at det er fattet av riktig organ, og at innholdet i avgjørelsen er i samsvar med gjeldende lover og regler.   

Vis mer


16.11.2018

Nå kan kommunene sende digital melding om val av nye forliksrådsmedlemmer og oppnevning av mellombels stedfortreder

Nå kan kommunene sende digital melding om val av nye forliksrådsmedlemmer og oppnevning av mellombels stedfortreder Det er utvikla to nasjonale elektroniske skjema for forliksråda.

30.03.2017

Fylkesmannens rolle i grensejusteringssaker

Fylkesmannen har så langt i år mottatt éin søknad knytt til justering av kommunegrensa i ein kommune som inngår i kommunereforma (Forsand). Saka er utsett, men ikkje lagt vekk.

14.07.2016

Val av medlemmer til forliksråda 2017-2020

Val av forliksråd skal haldast innan 15. oktober året etter kvart kommunestyreval. Valet gjeld for fire år frå januar det påfølgjande året. 

26.02.2016

Informasjonsmøte om kommunale delegeringsreglement 25. februar 2016

Det var 32 deltakarar frå 19 kommunar med på møtet som blei arrangert av Fylkesmannen i Rogaland i Statens hus. I høgremargen  finn du presentasjonen om delegering av avgjerdsmakt.

24.09.2015

Rundskriv om konstituering etter valet

Kommune- og fylkestingsvalet 2015 er unnagjort, nå skal dei ulike verva fordelast i kommunane og fylkeskommunane. Lovverket skal sikra at dette skjer på rett måte.

18.02.2015

Fylkesmannen kritisk til endringar i IKS-lova

KMD føreslår å gå bort frå ordninga med at deltakarkommunane har uavgrensa ansvar for gjelda i interkommunale selskap (IKS), sidan dette kan vera i strid med EØS-avtalen. Fylkesmannen meiner det må vera avgjerande i kor stor grad selskapa opererer i ein marknad, og at det meste av verksemda i desse selskapa ikkje er marknadsretta

02.02.2015

Endringar i kommunelova og offentleglova

Stortinget vedtok 2. desember 2014 endringar i kommunelova og offentleglova som gjeld frå 1. januar 2015. Endringane omhandlar mellom annan innbyggjarforslag og revisor si teieplikt.

04.06.2013

Samarbeid mellom kommunar – organisasjonsformer og styring. Lysark

Interkommunalt samarbeid var eit sentralt tema på Kommuneøkonomidagen 29. mai. Sentrale spørsmål var kva reglar som gjeld, kva modellar som eignar seg og vilkåra for styring  av organa.

21.01.2008

Haugesund - vedtak om investering oppheva

Etter lovlegkontroll av finansreglementet og avtalar om investering mellom Haugesund kommune og Terra Securities, har Fylkesmannen oppheva vedtak med heimel i § 59 i kommunelova. Bakgrunnen er at saksbehandlinga er ufullstendig, manglande delegasjon og at ikkje uavhengig rågivning vart brukt.

29.11.2007

Fylkesmannen; ingen inngåande kontroll av kommunale disponeringar

Fylkesmannen gjennomfører ein teknisk kontroll av budsjetta og økonomiplanen til alle kommunane. Lån og investeringar krev ikkje godkjenning, så lenge ikkje kommunen er i ROBEK-registeret.

Flere nyheter