Barnevern

Barnevernets hovudoppgåve er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade helsa og utviklinga deira, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid. Barnevernet skal dessutan medverke til trygge oppvekstkår for alle barn og unge. Både kommunane og staten har oppgåver og ansvar på barnevernsområdet.

Kommunens oppgåver

Alle kommunar skal ha ei barnevernsteneste som utfører det daglege arbeidet etter barnevernslova. Barnevernstenesta skal setje i verk hjelpetiltak for barnet og familien. Hjelpa kan givast i form av råd og rettleiing, eventuelt i kombinasjon med andre hjelpetiltak. Vanlege hjelpetiltak er for eksempel barnehageplass, støttekontakt, råd og rettleiing og avlastningstiltak i heimen.

Barnevernstenesta har også ansvar for å gripe inn dersom tiltaka i heimen ikkje er tilstrekkelege for å sikre barnets behov. Barnevernstenesta kan då for ein periode i samråd med foreldra formidle plass i fosterheim eller på institusjon, eller på eit senter for foreldre og barn. Dersom eit barn skal plasserast utanfor heimen utan samtykke frå foreldra, må det gjerast vedtak om dette i Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker etter forslag frå kommunen.

Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker

Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker har mynde til å ta avgjerder blant anna i saker om omsorgsovertaking og i saker som gjeld tvangsinngrep overfor ungdom med alvorlege åtferdsvanskar. Avgjerder som er tekne av fylkesnemnda, kan bringast inn for domstolane.

Fylkesmannen fører tilsyn og er klageinstans

Fylkesmannenfører tilsyn med barnevernsverksemda i kommunen. Dette inneber blant anna at Fylkesmannen behandlar klager på saksbehandlinga i barnevernstenesta og tek stilling til om barnevernstenesta har utført arbeidet sitt etter barnevernslova og forvaltningslova.

Fylkesmannen er også klageinstans for enkeltvedtak som barnevernstenesta gjer etter barnevernslova. Dette vil i dei fleste tilfella vere saker der barn eller foreldre klagar over at dei ikkje får det hjelpetiltaket dei ønskjer.

Fylkesmannen fører også tilsyn med at barn på barnevernsinstitusjonar får forsvarleg omsorg og god behandling. Vidare skal tilsynet sjå til at barna blir behandla omsynsfullt og med respekt for integriteten til den enkelte. Dette inneber blant anna at barn som blir utsette for tvang på ein barnevernsinstitusjon, kan klage til Fylkesmannen.

Vis meir


28.06.2019

Innhaldet i bistandsplikta, barnevernloven pgf 2-3, annet ledd

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet har kome med ei omfattande tolkingsutsegn som gjeld presiseringar av innhaldet i Bufetat si bistandsplikt. Direktoratet gir her nokre viktige avklaringar, med særleg fokus på institusjonstilbodet.   

11.06.2019

Fosterbarn sitt høve til å busetta seg midlertidig i andre land

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet har kome med ei tolkingsutsegn som gjeld om barn som bur i fosterheim har høve til å busetta seg i andre land for ein periode, til dømes for å gå på skule.

07.03.2019

Melderutinar for å sikre skole – og opplæringstilbod for barn og unge som blir plassert med heimel i barnevernlova

Barn og unge som bur i barneverninstitusjon, fosterheim eller omsorgssenter for mindreårige, har rett til eit like godt skole- og opplæringstilbod som barn og unge som bur heime. Barnevern- og skolemynde har eit felles ansvar for å sørgje for at barn og unge får det skole- og opplæringstilbodet dei har rett og plikt til. Derfor må rett skolemynde varslast når eit barn blir plassert utanfor heimen etter barnevernlova. Kommunal barnevernteneste må melde flytting med ein gong det er bestemt kor barnet skal plasserast.

07.03.2019

Barnevernsinstitusjonar bør tydeleggjere roller og ansvar i samband med legemiddelhandtering

Det er store variasjonar i legemiddelhandteringa ved institusjonane og i kva grad det er utarbeidd rutinar for arbeidet. Barne- ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) er i gang med å utarbeide nasjonale rutinar for legemiddelhandteringa som dei tilrår alle institusjonar å implementere.

31.01.2019

24 av 26 kommunar i Rogaland har nå akuttberedskap for barnevernet

Ei kartlegging av kommunane i Rogaland sin akuttberedskap i april/mai 2017 viste at berre 3 av 26 kommunar i Rogaland hadde formalisert beredskap for barnevernet heile døgnet, alle dagar i året. I dag oppfyller 24 av 26 kommunar dette kravet.

28.01.2019

Viktig rapport om barnevernet i Noreg

Statens helsetilsyn har gjennomgått 106 barnevernssaker om akuttiltak eller omsorgsovertaking og utgjeve ein rapport med situasjonsbeskriving og anbefalingar

22.01.2019

Tilskot til foreldrestøttande tiltak i kommunane

Tilskotsordninga skal styrkje foreldre i foreldrerolla, og dermed hjelpe til at foreldra blir gode omsorgspersonar for barna sine, og forhindre at barn blir utsett for vald, overgrep eller omsorgssvikt.

21.01.2019

Bufetat sitt betalingsansvar for tiltak for ungdom over 18 år

I ei ny tolkingsuttaling frå Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir), datert 03.01.2019, avklarar Bufdir at staten v/ Bufetat har eit økonomisk ansvar både for tiltak for ungdom over 18 år som held fram, og for nye tiltak som startar etter fylte 18 år.

18.12.2018

Barneverntenester må ha gode system for bruk av politibistand

Bruk av politi er eit svært alvorleg inngrep og kan berre nyttast av ein barnevernteneste etter strenge vilkår. I ein tilsynssak mot ein barnevernteneste i Rogaland har Fylkesmannen i Rogaland sagt ein del om kva slags skriftlege rutinar ein kommune som eit minstekrav må ha for at dette skal kunne vere forsvarleg.

10.12.2018

Tenestestøtteprogrammet

Tenestestøtteprogrammet er eit samlingsbasert tenesteutviklingsprogram for kommunal barnevernsteneste.

Fleire nyhende